Primăria continuă Programul „Alimente”, implementat de D.A.S.M. – Direcția de Asistență Socială și Medicală Cluj-Napoca, prin care se acordă sprijin clujenilor cu venituri reduse. Pentru acest program s-a alocat din bugetul local pentru anul 2024 suma de 6.000.000 lei.
Pentru a putea beneficia de tichetele sociale în valoare de 400 lei/an, solicitanții – cu domiciliul sau reședința în municipiul Cluj-Napoca – trebuie să se încadreze în următoarele categorii:
a) persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate;
b) pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani, ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;
c) șomeri înregistrați (cu indemnizație și fără indemnizație de șomaj) ale căror venituri nete lunare pentru persoana singură sunt de până la 1082 lei și de până la 786 lei/membru de familie;
d) beneficiari de venit minim de incluziune;
e) victimele traficului de persoane;
f) victimele violenței domestice.
Formularele de cerere/declarație pe propria răspundere pentru acordarea tichetelor sociale pe suport electronic se pot ridica/ depune la:
- Centrul de Informare pentru cetățeni (strada Moților nr. 7);
- primăriile de cartier;
- sediul Direcției de Asistență Socială și Medicală (strada Venus fn).
Cererea și declarația pe propria răspundere poate fi depusă și online, accesând link-ul: https://e-primariaclujnapoca.ro/registratura/cereri/alimente/.
Acte necesare:
Pe lângă cererea și declarația pe propria răspundere se prezintă, după caz:
a) Pentru persoane cu handicap grav sau accentuat, neinstituționalizate: buletin/carte de identitate și certificatul de încadrare în grad de handicap grav sau accentuat (în situația persoanelor încadrate în grad de handicap grav sau accentuat, persoanelor/familiilor beneficiariare de venit minim de incluziune aflate în evidențele Direcției de Asistență Socială și Medicală, se depune doar cererea/declarația pe propria răspundere completată și semnată);
b) Pentru pensionari, invalizi, veterani, văduve de război, persoane deportate, prizonieri, persecutați politic, eroi martiri ai revoluției, orfani și șomeri indemnizați și neindemnizați:
- acte privind componența familiei (buletine/cărți de identitate, certificate de naștere, căsătorie, sentințe de divorț, hotărâre de plasament/adopție/încredințare etc);
- acte doveditoare privind veniturile membrilor familiei (adeverințe de salariu cu venitul net, cupoane de pensie/șomaj, indemnizații, alocații, alte categorii de venituri realizate în luna anterioară celei în care se depune cererea);
- actul de identitate pentru reprezentantul legal, dacă este cazul;
- carnetul de evidență, vizat la zi – pentru șomeri sau adeverință eliberată de AJOFM Cluj pentru cei care nu sunt indemnizați şi sunt aflați în căutarea unui loc de muncă.
c) Pentru victimele violenței domestice și ale traficului de persoane: buletin/carte de identitate și dovada că e victima violenței domestice sau a traficului de persoane (de la furnizorul de servicii sociale).
Informații suplimentare pot fi obținute de la următoarele numere de telefon:
-Serviciul Asistența Persoanelor Vârstnice: 0732002185, 0372798185;
-Serviciul Asistența Persoanelor cu Dizabilități: 0372795589, 0264563055;
-Serviciul Protecție Socială: 0264563052.